Fredag

Vaknade vid åtta imorse av att en viss liten Leo låg och sparkade på mig. Vände huvudet och tittade på honom och ungen gav mig världens leende. Jag smälter. Det är verkligen det bästa sättet att vakna på. 
Steg upp och bytte blöja, sedan fick hans pappa ta över så jag kunde göra mig iordning. Hovslagaren skulle komma kl 9. Tittade ut och möttes av vit mark och storm. Skitväder, med andra ord. Jag hatar kyla och vind. Men det var bara att dra på sig kläderna och traska ut i stallet. Hästarna var duktiga som vanligt och stod fint medans hovslagaren filade hovarna. Efteråt var det två glada hästar som rusade ut i hagen. Mina godingar!

Lite senare fick vi besök, en gammal vän till mig och Lenny kom på kaffe. Mormor och Jan tittade också förbi en sväng. När alla gått så var det dags att vila. Leo var helt slut. Så det blev en timme i sängen. När han sedan vaknade var han pigg, glad och mycket sugen på att leka. Härligt när han e på bra humör. Vissa dagar är han som ett litet monster. Bara gnäller hela tiden. Nöjer sig inte med något. Det är såna dagar man bara vill slita håret av sig. Tur att de bra dagarna är fler än de dåliga ;-)

Hur som helst så kom mamma också hit lite snabbt för att hämta lite grejor som mormor hade lämnat här. Och när hon hade gått så betalade jag lite räkningar, sedan tyckte Leo att det var dags att sova igen. Så nu ligger vi här i sängen sedan typ en timme tillbaka. Min sömntuta. 

Ikväll blir det hämtmat och massa mys. 
Ha en fin Fredag! 

2014-01-17 @ 15:39:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



/>